Happy St. David's Day!

, , 7 comments
V sobotu sa podarilo môjmu kamarátovi vylákať ma z karantény (celý týždeň som chorá. Čo týždeň, celý mesiac, však už tu som sa sťažovala na svoju chorľavosť O_o) a išli sme do Nedbalky. To je nejaká súkromná galéria slovenského moderného umenia, hneď vedľa Starej Tržnice. Super je to tam! Pretože okrem galérie je tam aj kaviareň s  fair trade bio fakt chutnou kávou. V galérii sa navyše MôŽE (viete napísať ô CAPS LOCKOM? :D) fotiť bez blesku a každý prvý utorok v mesiaci je vstup zadarmo. To bude o týždeň! Nech sa na mňa slovenské umenie nehnevá, ale aj tak sa mi najviac páčila tá budova než samotné diela. (A ešte Guderna, to je môj obľúbený slovenský maliar, lebo bol kubista a surrealista. Neviem prečo, nepýtajte sa ma.)

No a potom sme išli zapadnúť do nejakého podniku a našli sme nejakú malú krčmu, alebo skôr whiskey bar v pivnici, ktorú vlasní Ír. Cítila som sa strašne internacionálne, keď som okolo seba počula angličtinu. (Navyše podnik bol v celkom dobrej cenovej relácii. A nie, nebol to ten Irish pub.) Len čo sme si sadli a objednali si, prišla skupinka Britov a doniesli si kopec koláčov a všelijakých dobrôt a my sme na nich len tak civeli a tiekla nám slinka. Jedna pani to asi videla, lebo keď vešala na stenu vlajku Walesu, začala nám vysvetľovať (britskou angličtinou, takže som rozumela každé druhé slovo), že dnes je Deň Sv. Dávida, niečo ako Deň Sv. Patrika, ale Deň Sv. Dávida oslavuju Velšania. A že či nechceme ochutnať jej Velšské keksíky! Jasné, že chceme! Úplne ma to potešilo, že sa niekto dokáže deliť nielen so svojou kultúrou, ale aj o keksíky. S neznámym človekom. Na oplátku som jej povedala, že my Slováci v marci oslavujeme akurát tak mesiac kníh, ale nepečieme keksíky, aby sme si nenadrobili omrvinky pomedzi stránky. Hoci mojou najväčšou záľubou je čítať pri jedení (či jesť pri čítaní?)

 Čo oslavujete v marci vy? Jete pri čítaní alebo čítate pri jedle?

7 comments:

  1. ja len čítam pri čítaní, iné aktivity ma rozptyľujú :D

    ReplyDelete
  2. rada čítam pri raňajkách - to mám pocit, že môj deň sa začína správne nie len "najdôležitejším jedlom dňa", ale aj štipkou duševnej potravy a ... jem čítajúc pri počítači a zachvíľu sa moje prsty v tých nánosoch na klávesnici budú musieť brodiť:D
    A Nedbalka je krásna budova, vďaka za typ na free utorok!

    ReplyDelete
  3. Veľmi pekne napísané, odzačiatkuažpokoniec:)
    Raz som skúšala čítať knihu pri jedle a dokážem skutočne len "čítať"- mechanicky a bez porozumenia, čiže u mňa to tiež moc nefunguje,, (no pri PC paradoxne hej :D)

    ReplyDelete
  4. môžem napísať že chcem ísť do bratislavy po tomto? aspoň na utorok, neviem prečo som sa do nedbalky nikdy nedostala, ale vždy ked idem s niekym okolo tak to nezabudnem podotknúť.

    ReplyDelete
  5. to je hezký! :) a já při jídle vždycky čtu nebo koukám na seriál - jenom jíst by mě štvalo :D

    ReplyDelete
  6. Tak to sa musíme niektorý utorok vybrať do BA :)

    ReplyDelete